اخبار سایت

آموزش ست کردن رنگ لباس ها

با توجه پیام‌های مختلف دریافتی از شما مشتریان عزیز مجموعه سارماشیک، ملاحظه می‌شود که یکی از دغدغه‌های روزانه قریب به اتفاق مشتریان عزیزمان، به موضوع لباس پوشیدن و نحوه ست کردن لباس‌ها با رنگ‌های مختلف مربوط می‌شود. لذا بر آن شدیم تا در این مطلب، یکسری اصول ست کردن رنگ‌ها و لباس‌ها رو تقدیمتان کنیم تا شما مشتریان عزیز بتوانید در کمترین زمان ممکن، ست‌های جذاب و زیبایی برای خود انتخاب کنید.

قبل از ورود به بحث، مجدداً تأکید می‌کنیم: افرادی که با نحوه ست کردن لباس زنانه آشنا هستند، می‌‎دانند چگونه جذاب‌تر به نظر برسند. اما بسیاری از خانم‌ها با اینکه کمدی پر از لباس دارند، نمی‌دانند چه لباسی را با کدام لباس ست کنند تا شیک و زیبا شوند. تنها راه برطرف‌کردن این مشکل یادگرفتن روش های صحیح ست کردن لباس زنانه است.

شناخت رنگ‌ها اولین گام برای شیک پوشی و جذابیت

تئوری رنگ چیزی است که طراحان مد برای ترکیب، تطبیق و دستکاری رنگ ها استفاده می کنند. با استفاده از تئوری رنگ، آنها می توانند رنگ های جدید را از طریق سایه ها، تن ها، صداها و ته رنگ ها غیر اشباع کنند و رنگ های جدیدی ایجاد کنند، رنگی را روشن تر، کدرتر یا بی صدا کنند و برای دستیابی به جلوه ای خاص، ترکیبی از رنگ های گرم و سرد را آزمایش کنند.

چرخه رنگ و ترتیبات اصلی و فرعی

چرخه رنگ توسط سه رنگ اصلی ساخته شده است: قرمز، زرد و آبی. می توانید هر دو رنگ اصلی را با هم ترکیب کنید تا رنگ های ثانویه ایجاد کنید: سبز، نارنجی و بنفش. در همین حال، ترکیب یک رنگ اصلی با یک رنگ ثانویه منجر به یک رنگ سوم می شود.

رنگ‌های سرد و گرم

به غیر از ترکیب رنگ، طراحان همچنین از “دمای رنگ” استفاده می کنند که یک رنگ را از نظر میزان “گرم” یا “سرد” بودن آن توصیف می کند.

رنگ‌های خنثی

در نهایت، آنها از “رنگ های خنثی” مانند سایه های سیاه، سفید، کرم، عاجی و خاکستری استفاده می کنند. اینها رنگ‌هایی هستند که در یک چرخه رنگ معمولی نمی بینید زیرا فاقد رنگدانه هستند یا رنگدانه رنگی بسیار کمی دارند.

سه روش ست لباس از طریق هارمونی رنگ‌ها

استفاده از رنگ‌های متضاد

رنگ‌های متضاد در چرخه رنگ‌ دقیقا رو به روی هم قرار می‌گیرند. رنگ‌هایی مانند قرمز و سبز، بنفش و زرد، آبی و نارنجی متضاد هستند. شاید احساس کنید که این رنگ‌ها اصلاً به هم نمی‌آیند؛ اما اینطور نیست! هنگامی که لباس‌هایتان را به درستی با رنگ‌های متضاد ست کنید از نتیجه آن شگفت‌زده خواهید شد. معمولا لباس‌های بهاری و تابستانی بیشتر با رنگ‌های متضاد طراحی می‌شوند.

استفاده از رنگ‌های متوالی

رنگ‌های متوالی در چرخه رنگ کنار هم قرار می‌گیرند. برای ست کردن لباس به کمک این تکنیک کافی است از دو یا سه رنگ متوالی مانند نارنجی، آجری و شتری استفاده کنید. تیپ‌هایی که با استفاده از این تکنیک ست می‌شوند، ظاهر شیک و باوقاری دارند.

 

استفاده از رنگ‌های سه‌گانه

به رنگ‌هایی که در این دایره فاصله یکسانی با یکدیگر دارند، رنگ‌های سه‌گانه گفته می‌شود. چنین رنگ‌هایی در کنار هم عالی به نظر می‌رسند. شلوار سبز زیتونی، تیشرت بنفش کمرنگ و کیف نارنجی روشن را کنار هم تصور کنید. زیبا است، نه؟ این استایل به کمک تکنیک رنگ‌های سه‌گانه ست شده است.

 

توصیه‌های مجموعه سارماشیک در خصوص ست کردن رنگ لباس‌ها

  • رنگ‌هایی مانند سفید و سیاه دو رنگ بسیار مهم هستند که نه تنها می‌توان در تمام فصل‌ها مورد استفاده قرار داد، بلکه در کنار تمام رنگ‌های دیگر زیبا و جذاب هستند. رنگ سفید باعث می‌شود رنگ‌های دیگر بازتر به نظر برسند، اما رنگ مشکی از تندی تام رنگ‌ها می‌کاهد.
  • در اصول ست کردن رنگ لباس ، انتخاب رنگ بر اساس فصل بسیار مهم است و اگر از رنگ درستی برای هر فصل استفاده نکنید تضادی در استایل شما مشاهده می‌شود. توضیحات در خصوص رنگ های گرم و سرد فوق را مدنظر قرار دهید.
  • رنگ پوست و چهره از دیگر نکاتی است که توصیه می‌کنیم هنگامپوشیدن لباس ست زنانه به آن توجه کنید. حتماً قبل از انتخاب لباس، تُن رنگ پوست خودتان را خوب بشناسید تا بتوانید بهترین لباس‌ها را انتخاب و با هم ست کنید. مثلاً خانم‌هایی که رنگ پوستشان گرم است، با پوشیدن لباس به رنگ‌های طبیعی جذاب‌تر می‌شوند. همچنین می‌توانند از رنگ‌های خنثی مثل قهوه‌ای و کرمی استفاده کنند. بهتر است این دسته از افراد رنگ‌های سرد مانند آبی یاقوتی، آبی یخی، بنفش و … نپوشند، چراکه این رنگ‌ها پوستشان را متمایل به خاکستری نشان می‌دهد. بهترین انتخاب برای بانوانی که رنگ پوستشان سرد است، پوشیدن لباس با رنگ‌های گرم و خاکستری است. اگر رنگ پوست خنثی دارید سعی کنید رنگ قرمز در ترکیب رنگ لباس‌هایتان باشد تا به شکل شگفت‌انگیزی چهره و استایل جذاب‌تری را به نمایش بگذارید.
  • رنگ های روشن مانند زرد، نارنجی، صورتی و قرمز به زیبایی با سفید کار می کنند. دلیل آن این است که رنگ سفید گرما و روشنایی این رنگ ها را متعادل می کند و ظاهری ظریف تر ایجاد می کند. این ترکیب رنگی برای لوازم جانبی نیز کاربرد دارد. این بدان معنی است که شما می توانید یک لباس سفید را با اکسسوری ها و لوازم جانبی روشن تزیین و ست کنید.
  • اگر در ست کردن رنگ لباس فردی جسور و با اعتمادبه نفس هستید، یک راه مناسب پوشیدن رنگ های مکمل با یکدیگر است اما باید رنگ مکمل را با رنگ ملایم تر متضادش بپوشید. مثلا برای ترکیب سبز و قرمز، سبز را در زمینه قرار دهیدو مقداری رنگ های خنثی برای آرام تر شدن استایل خود نیز استفاده کنید و ادوات کوچک تر را به رنگ قرمز در بیاورید.
  • از پوشیدن لباس هایی با رنگ کاملا یکسان خودداری کنید و اگراز رنگ کاملا یکسان استفاده می کنید، یک تن خنثی برای ست خود انتخاب کنید.
  • فراموش نکنید که شما آزادید که هر چه دوست دارید، بپوشید. تا وقتی که شما ست لباس خود را دوست داشته باشید و از زندگی لذت ببرید، نظر دیگران را به این لذت درونی خودتان غالب نکنید.

در این مقاله سعی کردیم تا شما مشتریان عزیز سارماشیک را به صورت مختصر با اصول و تکنیک های اصلی نحوه ست کردن لباس ها آشنا کنیم. در مقالات آتی، به صورت جداگانه در خصوص نحوه ست کردن لباس ها به تفکیک هر کدام از رنگ ها با شما صحبت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *